به راستی شما چه میزان خواب نیاز دارید؟

به راستی شما چه میزان خواب نیاز دارید؟

مقدار خوابی که هر شخص نیاز دارد مبتنی بر عوامل متعددی از جمله سن می باشد.کودکان معمولاً نیاز به ۱۶ ساعت خواب در روز و نوجوانان حدود ۹ ساعت به طور متوسط نیاز دارند. در اکثر بزرگسالان ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه بهترین میزان است. اگرچه، برخی از افراد ممکن است خواب کمتری ۵(…)

چگونه افسردگی سلامت دهان و دیگر رابطه های سیستمیکی دهانی را تهدید می کند

چگونه افسردگی سلامت دهان و دیگر رابطه های سیستمیکی دهانی را تهدید می کند

امراض دندانی شدید ریسک ابتلا به برخی از بیماری های سیستمیک را افزایش می دهد. این مطالعه ناراحتی مزمن خلق و خو، نارسایی انسداد شریان، سکته مغزی و افسردگی و ارتباط آنها را با امراض دندانی مزمن برجسته می کند. مطالعه جدید نشان می دهد که امراض دندانی ریسک مرگ بیماران دارای اختلالات خلقی مزمن(…)

وسواس فکری و اعتیاد به عشق

وسواس فکری و اعتیاد به عشق

زمانی که وسواس فکری عملی بر ما غلبه می کند، قدرت اراده و میزان خرسندی از زندگی مان رو به ضعف و انحطاط می رود. در این اختلال، ما تحت تأثیر افراد و وقایع قرار می گیریم که در نتیجه به طور خودکار مشروح مکالمات و صحبت های گذشته را دوباره در ذهن مان شبیه(…)

تحقیقات عصب شناختی، چگونگی تأثیرات خلق و خو را بر ادراک نشان می دهند

تحقیقات عصب شناختی، چگونگی تأثیرات خلق و خو را بر ادراک نشان می دهند

وقتی حالتان خوب است گویی اساساً در بهترین جای ممکن قرار دارید و همه چیز خوب به نظر می رسد. حتی اگر؛ پاچه شلوارتان پاره شود، فنجان قهوه بر روی میز آشپزخانه بریزد یا یک همسایه پر سروصدا داشته باشید. وقتی خوشحالید این مسائل کوچک روزمره خیلی برایتان مهم نیست. بالعکس، وقتی احساس افسردگی یا(…)

خواب فرآیند تجارب خاطرات آسیب زا را تسهیل می کند

خواب فرآیند تجارب خاطرات آسیب زا را تسهیل می کند

آیا خواب موجب کاهش فرآیند استرس و آسیب می شود؟ یا آن واقعاً موجب تشدید واکنش های هیجانی و یادآوری خاطرات وقایع می شود؟ این سؤال قبلاً با وجود داشتن ارتباط بالایی با جلوگیری از اختلالات آسیب زا مانند استرس پس از آسیب بی جواب مانده است. اما، چگونه تجارب بسیار آشفته کننده ای که(…)

ریتم نفس کشیدن بر تعدیل حافظه و ترس تأثیر می گذارد

ریتم نفس کشیدن بر تعدیل حافظه و ترس تأثیر می گذارد

دانشمندان پزشکی شمال غربی برای نخستین بار کشف کردند که ریتم نفس کشیدن موجب شوک الکتریکی در مغز انسان و افزایش برداشت های هیجانی و نیز یادآوری اطلاعات از حافظه می شود. این اثرات بر رفتار انسان به طور قابل توجهی بستگی دارد به چه دم و بازدم و چه اینکه شما از طریق سوراخ(…)

نشانه های امروزی اختلال پس از سانحه

نشانه های امروزی اختلال پس از سانحه

شکی نیست که امروزه افراد از هر طبقه ی اجتماعی ـ اقتصادی یک یا چندین حوادث را در زندگی شان تجربه می کنند که موجب آسیب هیجانی و در نتیجه اختلال پس از سانحه شده است. آن نه تنها یک درد سربسته نیست بلکه با گذشت زمان پیشرفت می کند و نیازمند تشخیص توسط جامعه(…)

اهمیت هدف گذاری

اهمیت هدف گذاری

دکتر کارل سیمونتون کسی که به من در مرکز سرطان سیمونتون آموزش داد همواره اشاره داشت بر آنکه همکاری کردن در مرکز سرطان وی مستلزم انرژی مورد نیاز برای درمان و کار پیگیری اهداف که خودش مولد انرژی است، می باشد. هدف گذاری به ما کمک می کند تا منطق هایمان برای زندگی را درک(…)

طیفی مدرج از درون گرایی تا برون گرایی

طیفی مدرج از درون گرایی تا برون گرایی

افراد درون گرا وابسته به آواهای درونی خود ولی برون گراها وابسته به آواهای دور و اطراف خود می باشند. برون دادهای آنها وابسته به وضعیت این صداها دارد (گاش). طی سال های اخیر، مفهوم برون گرایی در برابر درونگرایی در رسانه های مدرن روند افزایشی جامع پسندی یافته است. متأسفانه، آنها با اصطلاحاتی همچون”(…)

۸ پیشنهاد برای کمک به یادآوری شما

۸ پیشنهاد برای کمک به یادآوری شما

هرکسی ممکن است مطالبی را در حال یا آینده فراموش کند. به طور کلی، هدف از طرح این موضوع اعلان خطر نیست. واقعیت آن است که زندگی پیچیده و پرحادثه است و پر از عوامل اخلال گر حواس شده است. گاهی اوقات به نظر می رسد زمان برای انجام همه کارهای روزانه کافی نباشد. پس(…)

اطلاعات بیشتر